Kontaktirajte nas na:

Preporuka

CIVILIZACIJSKA SRAMOTA: Sudovi u RS odbijaju zahtjev za zabranu četničkih udruženja

Tri registarska suda u Republici Srpskoj još uvijek nisu donijela odluke o zahtjevu da se zabrani rad 16 udruženja koja u svom nazivu imaju riječi “ravnogorski pokret” ili “četnički pokret”, dok su sudovi u Doboju i Sokocu odbili takav zahtjev, saznaje Balkanska istraživačka mreža Bosne i Hercegovine (BIRN BiH).

Herceg-Bosna

Online:

/ Datum objave:

Ovaj zahtjev Kantonalnog ministarstva pravde iz Sarajeva upućen je prošle godine na pet adresa lokalnih sudova u Republici Srpskoj (RS) – u Banju Luku, Doboj, Bijeljinu, Sokolac i Trebinje.

Zahtjev je podnesen nakon što je u martu 2019. godine u Višegradu obilježena godišnjica hapšenja Dragoljuba Draže Mihailovića. Nakon ovog okupljanja, u Tužilaštvu BiH je formiran predmet zbog izazivanja nacionalne, rasne i vjerske mržnje, razdora i netrpeljivosti. Iz Državnog tužilaštva su za BIRN BiH potvrdili “da je predmet u radu i da se čeka odgovor na temelju zahtjeva Tužiteljstva BiH za međunarodnu pravnu pomoć, nakon čega će se moći izjasniti o daljim aktivnostima”.

U međuvremenu je ravnogorsko udruženje u Višegradu na Badnji dan u januaru 2019. godine organizovalo novo okupljanje, odnosno kolonu vozila kroz grad, koja je uznemirila povratnike, nakon čega je Tužilaštvo BiH formiralo novi predmet.

Ministrica pravde Kantona Sarajevo (KS) Lejla Salihagić-Brčić, koja je sudovima podnijela zahtjev, potvrdila je za BIRN BiH da su od sudova u Doboju i Sokocu dobili rješenja kojim se odbijaju zahtjevi za zarbanu rada udruženja. Ona kaže da je u međuvremenu tražila od Ureda visokog predstavnika (OHR) i Misije OSCE-a da reaguju jer Tužilaštvo BiH nije završilo predmet. Ona očekuje odluke sudova u Banjoj Luci, Bijeljini i Trebinju o zabrani djelovanja ravnogorskih udruženja.

“Nadam se da će se bar u jednom registarskom sudu naći dovoljno razuma i da će se uvažiti taj zahtjev, no nažalost, najčešće politike upravljaju i sudstvom u BiH, tako da nisam sigurna da će se to baš i desiti”, kaže Salihagić-Brčić.

Iz Osnovnog suda u Bijeljini su za BIRN BiH rekli da su “postupci u toku i nisu pravosnažno okončani”.

Ministar pravde u Vladi RS-a Slobodan Zec kazao je za BIRN BiH da nije upoznat sa inicijativom za zabranu ravnogorskih udruženja.

“Ja to prvi put čujem od vas, da je neko tražio od sudova u RS-u da se ukinu ta udruženja. Nas nijedan sud nije kontaktirao tim povodom”, rekao je kratko Zec.

Sudovi u Doboju i Sokocu nisu odgovorili na upit BIRN-a BiH o razlozima odbijanja zahtjeva.

Božić u Višegradu

Tužilaštvo BiH će u novom predmetu istraživati da li je Ravnogorski pokret iz Višegrada zastrašivao povratnike i poticao nacionalnu i vjersku mržnju i netrpeljivost.

Hedija Kasapović, predsjednica Udruženja porodica nestalih “Višegrad 92”, kaže da sama pojava “ravnogoraca” u Višegradu izaziva strah kod povratnika.

“Sve i da nisu pucali iz oružja i pjevali pogrdne pjesme, njihov defile vraća nas u 1992. i ponovo zadaje strah Bošnjacima. Znamo svi kakva su protjerivanja i ubistva doživjeli od iste te vojske. Neshvatljivo je da jedan narod slavi svoj sveti praznik uz veličanje ratnih zločinaca. Ono što mene boli jeste činjenica da tužilaštva, sudovi i policija na to sve šute”, kaže Kasapović za BIRN BiH.

Ravnogorski pokret u Višegradu nedavno je obilježio Badnju večer tradicionalnim defileom kroz grad, uz sirene automobila u koloni i uz zvuke tradicionalnih guslarskih pjesama, prenijeli su mediji iz Višegrada.

Portal “Visegrad365.com” objavio je i videosnimku na kojoj se vidi kolona automobila koja prolazi Višegradom. Iz kolone vozila koja je prošla ulicama ovog grada čule su se pjesme, kao i jaki pucnji iz plinskog topa.

Poricanje

Nedeljko Kokošar, predsjednik drinskog okruga Ravnogorskog pokreta u Višegradu, tvrdi da tokom proslave Badnjaka 6. januara nije bilo nikakvih provokacija drugih vjera u Višegradu i da je “sve medijski inscenirano”, optužujući i udruženja žrtava. On je za BIRN BiH rekao kako su članovi Ravnogorskog pokreta uz srpske običaje slavili Badnji dan.

“Niko u toj koloni nijednom riječju nije spomenuo ni Bošnjake, ni Hrvate. Mi u Ravnogorskom pokretu nikad ne pominjemo druge vjere. Vidim da se pominje kako se pjevalo o Turcima i poturicama, ja to nisam čuo”, kazao je Kokošar, iako se na objavljenom videosnimku čuju riječi “Turci i poturice”.

On smatra da Ravnogorski četnički pokret, njegujući tradiciju, čuva od zaborava generala Dražu Mihailovića, četničkog vođu koji je zbog zločina osuđen na smrt nakon Drugog svjetskog rata, a rehabilitovan je 2015. godine odlukom suda u Beogradu.

“To je čisto srpsko pitanje, a ne nekakvo raspirivanje mržnje, kako nam stalno nameću. Srbi samo hoće da se ispravi komunistička istorija u kojoj je đeneral Mihailović bio sataniziran. Mi ga slavimo i obilježavamo zbog sebe, a ne zbog Bošnjaka i Hrvata. Ja živim blizu džamije, i kad muslimani slave svoje, niti se miješam niti me zanima”, dodao je Kokošar.

Veličanje zločinaca

Čelni ljudi ravnogorskih i četničkih pokreta širom Republike Srpske imaju sličan stav kao Kokošar, ali se ne slažu s načinom na koji je napravljena kolona vozila. Oni u samom postojanju ovih udruženja ne vide ništa sporno, i smatraju da se radi samo o njegovanju srpske tradicije i slavljenju, nekada legalne, četničke vojske.

Bogosav Đajić, počasni član Ravnogorskog četničkog pokreta Banja Luka, u izjavi za BIRN BiH je kazao kako su “četnici u Prvom svjetskom ratu bili elitna jedinica”.

“Ja u tome ne vidim nikakvu opasnost. Možda su se u Drugom svjetskom ratu dešavali neki zločini, ali je Draža Mihailović za nas pozitivna osoba. Mi poštujemo i muslimane i druge ljude u BiH. Što se tiče primjera iz Višegrada, ako je neko nekoga vrijeđao, to zaista osuđujem”, rekao je Đajić.

Da je njihov rad i program legalan, smatra i Pero Lazović, predsjednik Ravnogorskog pokreta otadžbine Srpske – Opštinski odbor Nevesinje.

“Naš rad nije u suprotnosti sa bilo kakvim zakonima i ne znam zašto bi ga neko zabranjivao. Baštinimo tradiciju jedne legalne vojske, koja je možda, kao i sve ostale vojske u Drugom svjetskom ratu, i činila neke zločine. Zašto bi nekome smetalo to što mi radimo? Mnogo je vremena prošlo od 1945. godine”, kazao je Lazović za BIRN BiH.

On je za BIRN BiH rekao da osuđuje događaj koji se u Višegradu desio na Badnju večer.

“Nisam za to i daleko od toga da podržavam bilo kakve prijetnje i zastrašivanja. Moguće je da to nisu članovi Ravnogorskog pokreta, nego ga tim činom samo zloupotrebljavaju i nanose štetu svim ravnogorskim pokretima”, kazao je Lazović.

Historičan Enver Imamović, profesor Univerziteta u Sarajevu, smatra da su nedavna dešavanja u Višegradu neshvatljiva u 21. vijeku i da ih se s pravom mogu “gnušati svi civilizovani ljudi, a naročito žrtve u BiH iz proteklog rata”.

Manifestacije veličanja ratnih zločinaca iz proteklog rata, ali i ranijih ratova na ovim prostorima, “zgražavaju svakog normalnog čovjeka u BiH”, rekao je Imamović za BIRN BiH.

“Primjenom međunarodne prakse o zabrani takvih udruženja sve se lako može riješiti. Uporedite našu praksu s narodom Njemačke i zamislite danas nekoga da tamo veliča Hitlera, Himmlera i Goebbelsa bez posljedica. Problem su naši pravosudni organi, koji ostaju godinama nijemi na sve to. Nažalost, kod nas je pogrešan i obrazovni sistem, gdje se ratni zločinci slave i uči sve najbolje o njima u udžbenicima. Tome doprinose i vjerske zajednice u BiH. Pa kod nas su mržnjom zatrovana i djeca koja su rođena daleko nakon posljednjeg rata”, kazao je Imamović za BIRN BiH.

On smatra da je to jedan od razloga odlaska građana iz BiH.

“Dok zadojeni mržnjom veličaju zločince iz svih ratova i sa svih strana, normalni ljudi pred ambasadama stoje i čekaju vize za inostranstvo. To je posljedica onoga što pravosuđe ne procesuira”, rekao je Imamović.

U Crnoj Gori je Ravnogorski pokret zabranjen, odnosno izbrisan iz registra još 2016. godine. Vlasti Crne Gore su saopštile da ravnogorska ideologija “predstavlja opasnost po nezavisnost, suverenost i ustavno uređenje zemlje, te je suprotna crnogorskom Ustavu”.

Crna Gora je iskoristila zakonsku mogućnost da iz registra izbriše udruženje ako ono predstavlja opasnost za sigurnost, javni mir i javni poredak.

Nastavi čitati
Postavite ovdje svoj banner
Postavite komentar
0 0 glas
Ocjena članka
Pretplati se
Obavijesti me o
guest
0 Komentara
Uredne povratne informacije
View all comments

Preporuka

KAMPANJA ZA IDIOTE: Dizanje tenzija bez ikakve vizije!

U Bosni i Hercegovini u tijeku je još jedna predizborna kampanja. Iako su ovoga puta radi o općinskim i gradskim izborima gdje bi trebale dominirati teme lokalnog karaktera, lideri nacionalnih stranaka ponovo ostavljaju dojma kao da se radi o nekakvom ‘sudbonosnom’ izlaskom na birališta koje će odlučivati o sudbonosnim državnim i nacionalnim temama.

Herceg-Bosna

Online:

/ Datum objave:

Trenutno vladajuće stranke kao što su SNSD, SDA, HDZ I DF čitavu predizbornu kampanju pokušavaju svesti na dizanje nacionalnih tenzija na pričama o razdruživanju i spašavanju BiH (SNSD, SDA DF), te o fingiranom sukobu oko Izbornog zakona (SDA, DF i HDZ).
U njihovim kampanjama koju vode četvorica čelnih ljudi koje je netko nedavno nazvao ‘Braćom Dalton’ (Komšić, Izetbegović, Dodik i Čović) nema ni riječi o lokalnim problemima građana niti o rješavanju ključnih životnih problema u lokalnim sredinama. Sigurni smo čak da ni oni sami pojma nemaju tko su im zaista kandidati na lokalnim razinama niti kakve programe nude. Jer, evidentno…, takvi programi niti ne postoje.

‘Braća Dalton’ furaju sve po starom

U njihovim izjavama nema ni traga pričama o ‘budućnosti’ na lokalnoj razini. Umjesto toga ponovno je na djelu samo prizivanje duhova prošlosti i eventualno ponegdje ‘krpljenje’ rupa na cestama. Potpuno je jasno da stranke vladajuće četvorke koju vode spomenuta ‘Braća Dalton’ nemaju ni vizije  ni ideje već su se po tko zna koji put opredijelili na dizanje tenzija.

Očigledno, smatraju da će još jednom ‘upaliti’ i oprobani i dosad uspješni recept koji ničemu ne služi osim da se aktualni neuspješni lideri pod svaku cijenu zadrže u vlasti i nastave krojiti sudbinu njihovim fingiranim svađama izmučene građane Bosne i Hercegovine.
Pri tome, smatraju da će pod svakodnevnom međusobnom kanonadom raznih optužbi, laži, izmišljanja i prijetnji građani lako zaboraviti da sve analize govore da je sadašnje Vijeće ministara BiH najneučinkovitije od kada postoji ovakva BiH.

Također, smatraju da će građani zaboraviti da nova Vlada Federacije BiH ni dvije godine nakon prošlih izbora nije niti formirana, te da joj nedostaje više ministara. Umjesto toga Federacijom vlada skupina ljudi koji nemaju čak ni podršku u federalnom Parlamentu ni na jednom ključnom pitanju.

Računaju, također i na to da će građani zaboraviti da u pojedinim županijama nove Vlade uopće nisu formirane zbog unutarstranačkih borbi za fotelje.

Bizarne situacije

Također, cijelu kampanju koja je ovih dana dolazi do svoje polovine trajanja obilježava niz bizarnih situacija povezanih s epidemijom koronavirusa.
Tako primjerice, imamo situaciju da Sebija Izetbegović svakodnevno poziva građane na poštivanje epidemioloških mjera, a da stranka kojoj je njezin suprug na čelu (SDA) svakim  novim danom održava po jedan ogroman predizborni skup kršeći sve mjere na koje se doktorica Izetbegović poziva.

Također, Milorad Dodik u kampanji se odlučio na pokazivanje mišića, pa je tako dan nakon što je DNS izašao iz koalicije na Nešićeva vrata pokucao MUP. Dodik je, uz to, faktički na svoju ruku zatvorio škole u Republici Srpskoj  unatoč svim preporukama od strane struke da za takvo nešto nema potrebe. Ali, u njegovom slučaju sve se svelo na jednu dobro poznatu bahatu krilaticu: ‘Mogu što hoću, jer ja sam vaš Bog’.

Da ne bi bili usamljeni u apsurdnim potezima u okviru ove kampanje prvoj dvojici se pridružio i Dragan Čović, koji kampanju svoje stranke svodi na hodanje po opustošenim općinama gdje je veći broj ljudi u Njemačkoj nego na svojim kućnim adresama, zaboravljajući ili ignorirajući činjenicu da su svi iselili upravo za vrijeme vladavine njegovog HDZ-a.
Da ne bi bio izuzetak od navedenih, i lider DF-a (Željko Komšić), kao da se stavio u ulogu predsjednika druge stranke, odnosno SDA, pa tako obilazi načelnike iz SDA dajući im podršku i djeluje kao zamjena Bakiru Izetbegoviću dok se on nalazi u samoizolaciji.

Fiktivni sukobi

Kada pogledamo sve zajedno, nitko nije bio naivan da bi od ovakvih vladajućih lidera očekivao konkretne vizije, programe, projekte, ali iskorištavanje lokalnih izbora u svrhu dizanja nacionalnih tenzija i priskrbljivanje osobnih političkih poena na prizemnoj retorici ovaj put prelazi svaku mjeru.

Očigledno, igraju na samo jednu kartu, a to je: Da će svojim fiktivnim sukobima još jednom homogenizirati svoje birači, a prljavom kampanjom ogaditi ljude od masovnog izlaska na izbore, pogotovo u uvjetima korone.

Na građanima je odgovornost moći rasuđivanja… J. S.

Izvor: dnevni.ba

Nastavi čitati

Preporuka

GRAHOVAC: “Dodik je postao problem sebi i Republici Srpskoj, srpskom etnosu

– On je već problem mnogima. Građani Srbije uočavaju – dokle više Dodik. Dodik je postao problem sebi i Republici Srpskoj, srpskom etnosu. On uočava da je višak svuda. On neće postati američki igrač, ali on je potrošen”, dodao je Grahovac.

Herceg-Bosna

Online:

/ Datum objave:

Grahovac o Dodiku

Blagoje Grahovac, penzionisani general i geopolitički analitičar, rekao je večeras u Pressingu da Republika Srpska nikada neće izaći iz Bosne i Hercegovine komentarišući sve učestalije najave Milorada Dodika, lidera SNSD-a, o ”razdruživanju”.

Gost emisije je rekao da je to ”zavaravanje srpskog etnosa u BiH”.

”To je zavaravanje sebe i zavaranje srpskog etnosa u BiH. Ne vjerujte u tu priču, Republika Srpska nikada neće izaći iz Bosne i Hercegovine. Bosni i Hercegovini je potrebna vladavina prava, nema razdruživanja. Dodik će uskoro postati sopstveni problem. On je već problem mnogima. Građani Srbije uočavaju – dokle više Dodik. Dodik je postao problem sebi i Republici Srpskoj, srpskom etnosu. On uočava da je višak svuda. On neće postati američki igrač, ali on je potrošen”, dodao je Grahovac.

Hoće li ishod izbora u Americi promijeniti politiku ove velesile prema BiH?

”Neće to naročito promijeniti, rekao sam – da je sreće da Bernie Sanders ostane kandidat. Ako ne on, onda će pobijediti Donald Trump. Zašto? Amerika je svjesna da je to učmao sistem i da postaje problem za sebe. Da li će promijeniti situaciju prema nama ako BIden pobijedi? Ne, naročito. Siguran sam da će Srbiji biti postavljeni strožiji zahtjevi za priznanje Kosova. To je završen posao samo što u Srbiji nema nijedan političar toliko snage da realnost saopšti sebi i drugima. To je gotovo. Šta će se desiti poslije izbora? Neće se promijeniti interes Amerike prema Balkanu, bit će pojačan interes”, rekao je gost Pressinga.

O Dejtonu i njegovim eventualnim promjenama…

”Da BiH nije zarobljena od svojih političara, Dejtona se niko ne bi sjećao. Profunkcionisaće jer će građani BiH, kada počnu da ih mijenjaju, političare će mijenjati svakih pola godina. Mijenjati vlast – to će biti poželjno pomodarstvo u Bosni i Hercegovini. Profunkcionisaće, ali sa zakašnjenjem jer će građani vrlo brzo shvatiti da se s ovakvim političarima više ne može”, procijenio je on.

Naglasio je da očekuje da će ”Aleksandar Vučić na vlasti ostati još godinu i po dana”. Zašto?

”Navijam da ostane godinu i po dana i kada profunkcioniše ovaj program američki za Srbiju i Kosovo, a to će se desiti u martu, a siguran sam da će u julu dobiti zahtjev da promijeni Ustav i da u preambuli izbriše da je Kosovo dio Srbije. Nakon toga će biti priznanje Kosova. Pošto on to neće imati snage da prevali, on je ograničio i sljedeći mandat. Na treći april 2022. godine. On tačno zna kako će to ići terminski i pošto neće biti u stanju da prihvati Kosovo, tražit će referendum i oni će ga odbiti”, najavio je Grahovac.

Grahovac je govorio i o ostalim aktuelnim temama, Uskoro donosimo video kompletnog razgovora.

Za Milorada Dodika je rekao da je kabadahijski političar, a Dragana Čovića ocijenio je opasnim.

U nastavku su komentari ostalih regionalnih lidera.

Milorad Dodik: Kabadahijski političar koji mora ići.

Dragan Čović: Neiskren, opasan.

Izvor: N1

Nastavi čitati

Preporuka

Dr. Anto Ivić: Bosna nije oslobođena, već oružjem porobljena

Osvrt Mustafe Cerića, bivšeg reis-ul-uleme u BiH, predsjednika Svjetskog bošnjačkog kongresa, na devetnaesti Molitveni dan za Domovinu Vrhbosanske nadbiskupije i sedamnaesto vojno hodočašće na Bobovac 24. listopada ove godine (uoči spomendana smrti bosanske kraljice Katarine), na prvi pogled mogao bi izgledati kao dobronamjeran poziv na molitveno i duhovno zajedništvo pripadnika svih konfesionalnosti u Bosni i Hercegovini, da detaljnijim čitanjem ne otkriva niz proturječnosti i nelogičnih konstrukcija s političkim ciljevima.

Herceg-Bosna

Online:

/ Datum objave:

Za Bosansko kraljevstvo koje je postojalo 86 godina (1377.-1463.), Cerić u kolumni za portal Pressmedia.ba piše: „Dolaskom Osmanlija u Bosnu, bosanska kraljevina je ukinuta tako što je Bosna postala dio univerzalne osmanske carevine.“

Pogled na prošlost ocjenjuje: „Nema apsolutne suglasnosti ni oko jedne, pa tako ni oko bosanske historije o tome tko oslobađa a tko porobljava jednu zemlju, kraljevinu ili državu. Uvijek je bilo i uvijek će biti da je neko za jedne osloboditelj, dok je za druge porobljivač.“

Ovim se ne samo promiče teza da je Bosna oslobođena osmanlijskom invazijom, već se relativizira ono što je opće poznato. Osmanlije su u svojoj ekspanzionističkoj politici usmjerenoj prema Europi, vojno osvojile ove krajeve, a njihov vođa sultan Mehmed II. s ponosom nosio je ime „El-Fatih“ – Osvajač, a ne Osloboditelj. Bosanska Kraljevina nije ukinuta, nego silom i oružjem osvojena i porobljena. Bosanski kralj je ubijen i pored obećanja da će mu biti pošteđen život ako preostale utvrde mirno preda, što je učinio, ali time život nije sačuvao.

U „univerzalnoj osmanskoj carevini“ kako je Cerić naziva, možemo reći da nije provodila veliki pritisak u cilju islamizacije, niti je ona bila izrazita, dok im je god „za vratom puhao“ ugarsko-hrvatski kralj Matija Korvin, a središnja Bosna bila pogranično područje prema još neosvojenom hrvatsko-ugarskom teritoriju. Tek 60 godina nakon pada Bosanskog Kraljevstva, tj. padom Srebreničke, a zatimi Jajačke banovine, islamizacije je potaknuta terorom i rigoroznim zakonima. Posljedica takvog „univerzalizma“ je bila da od gotovo 500 poznatih katoličkih crkava koje su postojale na području koje danas zauzima Bosna i Hercegovina, do kraja 17. stoljeća nisu porušene ili pretvorene u džamije samo 5 crkava!

Među predosmanskim crkvama bile su i tri na Bobovcu. Nalazile su se unutar bobovačke fortifikacije kao i jedan od ukupno sedam kraljevskih dvorova bosanskih vladara. Crkve, kao i dvor, uništeni su u turskom razdoblju.

Nadalje, Cerić veli: „Bobovac ima i svoj duhovni značaj u smislu sjećanja na vjeru i tradiciju drevnih Dobrih Bošnjana ‘Bono Homini’, koji su imali svoju Bosansku crkvu – ni istočnu ni zapadnu, ni hrišćansku ni kršćansku, već svoju ‘krstjansku’.“

Nije jasno kako to Bobovac, a napose ostatci njegovih crkava, od kojih je jedna i restaurirana, podsjećaju i na što drugo osim na ono što jesu. Upravo na tom mjestu prilikom hodočašća i danas se slavi sv. misa.

Dobri Bošnjani – „bonoHomini“ nisu nikakva etnička ili vjerska skupina, odnosno pripadnici Bosanske crkve, nego oznaka za društveni status kojeg treba promatrati u europskom kulturološkom krugu. Budući da autor teksta nije povjesničar, shvatljivo je nerazumijevanje tih termina, ali nikako i opravdano pogrešno tumačenje.

Jezičnim promjenama i palatalizacijom, katolici od kraja 19. stoljeća sebe nazivaju „kršćani“, dok su se ranije nazivali „krstjani“. Dakle, ovdje je riječ ili o temeljnom neznanju ili o manipulaciji koja ima za cilj dokazati neku jezičnu posebnost, ali bez argumenta.

Pišući o „crkvi bosanskoj“ i osvrtu na pojavu katara, albigenza, paterana, babuna i bogumila u Europi, Cerić previđa da je Bosna bila dio kršćanskog duhovnog prostora Europe i da je dijelila duhovna kretanja i pojave na tom prostoru, sa specifičnostima kao i u drugim područjima. Dakle, Bosna nije bila na Mjesecu, na kojeg je sletio „osloboditelj“ El-Fatih.

S konstatacijom da Bobovac „nije izgubio svoj povijesni i simbolički značaj u smislu drevne tradicije bosanskog kraljevstva i bosanske državnosti“, možemo se uvjetno složiti, ali s napomenom da je od tradicije srednjovjekovne Bosne jedini kontinuitet do danas zadržan jedino u postojanju Franjevačke provincije Bosne Srebrene kroz sva ta stoljeća. (Jedan od franjevačkih samostana povezan je upravo s Bobovcem). Osmanlijske provincije nisu imale nikakvu državnost, pa tako niti one koje su nosile ime Bosne ili Hercegovine.

Indikativno je da Cerić našu zajedničku domovinu naziva Bosna. Mi živimo u međunarodno priznatoj državi Bosni i Hercegovini, nastaloj spajanjem dviju povijesnih pokrajina, Bosne i Hercegovine – ranije Huma. Hrvati katolici imaju potpuno pravo moliti se za svoju domovinu upravo na mjestu gdje su molili i njihovi pretci prije nego što su Osmanlije svojom osvajačkom politikom ne samo porušile njihove bogomolje, već i izmijenile etničku i konfesionalnu strukturu ovog područja.

Cerićev stav da: “nema nitko pravo Bobovac prisvajati samo sebi ni nacionalno, ni državno, ni duhovno zato što simbol Bobovca pripada jednom vlasniku, a to je Bosna i njeni autohtoni Bošnjaci/Bosanci različitih vjera, Bosna koja nikad nije bila ni hrvatska ni srpska, ni turska, ni austrougarska, ni jugoslovenska, već isključivo i samo bosanska“, upravo negira temelje na kojima Bosna i Hercegovina jedino može i postojati, a to je da bude država i Hrvata, i Srba i Bošnjaka (ranije Muslimana).

Ne ulazeći u elaboraciju nastanka suvremenih nacija, činjenica je da Hrvati kao narod nemaju potrebu svoj identitet graditi u 21. stoljeću, jer je on ovdje nastajao i razvijan još od vremena nastanka islama na Bliskom istoku. Gotovo 1.100 godina je od uspostave Hrvatskog Kraljevstva i to upravo na području koje je danas dio Bosne i Hercegovine. Unatoč stavovima poput Cerićevih, uvažavajući BiH i kao domovinu drugih, Hrvati su uvijek smatrali i smatrat će bosanske kraljeve i kraljice svojim, napose se sjećajući spomendana smrti kraljice Katarine, koja je upravo spašavajući glavu pred El-Fatihom svoje konačno utočište našla u Rimu, gdje je i umrla 25. listopada 1478. godine. | HMS

NAPOMENA: Autor teksta je doktor povijesnih znanosti. Doktorirao je na Sveučilištu u Zadru. Autor je i koautor 13 knjiga o migracijama stanovništva u vrijeme Osmanlijske okupacije Bosne i Huma.

Nastavi čitati
Postavite ovdje svoj banner

ANKETA

Bojite li se Koronavirusa?

Najnoviji komentari

Najčitanije objave

Popularno

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x